HOME MISS CONTACT TUMBLR DONATE FOLLOW

Gatal Tangan

 

credit: pinterest 

After almost two years, I'm backkkkk!
Walaupun no one nak baca, tapi biasa laa cuti semester ni bosan teramat. So I think it's a good idea to start blogging again though i have no idea how long will it last; knowing me, i susah nak istiqamah or in other words, hangat hangat tahi ayam. 

Masa W13-W14 macam tu dok pulun siapkan assignment. Tiba tiba tengah busy tu, terdetik nak blogging balik, nak marathon kdrama, segala itu ini lah terdetik nak buat! Busy weeks syndrome sangattt lepas tu now that I'm finally in my sem break, let see apa je ea yang I really execute?

Well I don't have much to say.
Or maybe I do?
But 90% of the content is more to me ranting and complaining on unnecessary stuffs.

Jadi, untuk tidak mengulang semula ketidakmatangan seketul Syamira, I will only share on the surface level or any useful information (you bet). 

Oh ya here come the useful information.
This morning, Malaysia terkena tempias earthquake yang melanda Sumatera, Indonesia. Klang Valley terkena tempiasnya jugaa.

Pagi tadi lepas dah bangkit dari tidur tu, I was still in my bed dok scroll socmed. I was all sober up! Pretty sure of that. Tiba tiba rasa katil macam orang goncang slowly lahh tapi memang rasa tau dakk? Aku pun macam stop kejap scroll fon. Letak tepi dan perhatikan sekeliling sebab it was 9 something in the morning kot. Aku pun mula laa fikir bukan bukan. And aku nampak juga lah kipas that was in front of me also macam gegarrr! Aku dah seriau wehh takut jugaa ada rimau ke bawah katil, ke ada makhluk yang aku tak nampak ke. Aku tunggu a few minutes lepas tu aku pi jenguk bawah katil weh hahahaha rasanya kalau ada something waktu jenguk tu, aku teriak je lah mampu. Afterwards, aku still confused apa benda la tadi tu kan. Tapi teruskan buka twitter sambil otak ligat fikir possibility yang menyebabkan katil serta kipas ku gegarr. Sebab orang lain dalam rumah ni relax je tak cakap apa apa so aku pun tak lah fikir ada earthquake. Tengah dok scroll twitter, lalu satu tweet tanya ada rasa gegaran tak kat tempat memasing. Haaa aku pun terus baca semua replies.

PAP!

Baru tahu kena tempias gempa bumi kat Indonesia sana. 
Terus tak pelik dahh.
Ingatkan terkena syndrome Ghost Doctor laa ada sixth sense ke apa.

But at the same time tak tau nak bersyukur yang it's not some gangguan jin atau nak takut sebab it's an earthquake kot! Hopefully semua orang selamat. Dengan keadaan kita sekarang hidup dengan wabak Covid-19, hujung tahun lepas diuji dengan musibah banjir, ini pulaa ada news puting beliung laa ribut, gempa bumi. Semoga Allah sentiasa melindungi kita.

Stay safe everyone.
Till we meet again!